08.00 uur – De dag start met klokgelui en we vragen iedereen om de vlag uit te steken. Onder degenen die de vlag uitsteken, verloten we een leuke prijs.

09.40 uur – Vanaf Verenigingsgebouw Oostdam lopen we samen met Koninklijke Fanfare Apollo richting de Markt.

10.00 uur – De aubade vindt plaats op de Markt met Koninklijke Fanfare Apollo.

11.00 uur Oudhollandse kinderspelletjes! Voor de kleintjes zijn er ook speelblokken aanwezig.

11.30 uur – Het klokkenspel wordt verzorgd door beiaardier Jan Bezuijen.

12.00 uur Eten & drinken: Bij Dick’s Taria, de loempiakraam en hotdogkraam kun je eten bestellen en natuurlijk zijn ook Stadscafé Goeree, De Gouden Leeuw en Gasterij ’t Sas aanwezig.

13.30 uur – Koninklijke Fanfare Apollo verzorgt een muzikaal optreden op de muziektent.

14.30 uur Het Havenspektakel!* Dit jaar gaan jong en oud de uitdaging aan om via een parcours de overkant van de haven te bereiken. Strijd jij individueel voor de snelste tijd, of ga je een battle aan?

17.15 uur – De prijsuitreiking van het Havenspektakel.

18.00 uurDe 7-koppige coverband The Willies treedt op. Deze Rock ‘n Roll en Blues-coverformatie trakteert ons op een muzikale act!

20.30 uur – DJ Jan Looij sluit de avond feestelijk af.

23.00 uur Einde programma.

Let op: Het is op onze evenementen niet toegestaan om glaswerk te gebruiken en/of mee te nemen. De organisatie heeft het recht om het programma te wijzigen. Meedoen is op eigen risico.

*REGLEMENT HAVENSPEKTAKEL
Koningsdag in Goedereede staat al jarenlang bekend om de spectaculaire activiteiten in de Goereese haven. Ook dit jaar hebben we weer iets leuks bedacht!

Jong en oud gaan de uitdaging aan om de overkant van de haven te bereiken via een parcours van vlotten en balken. Je kunt kiezen uit een individuele deelname – waarbij je de kans hebt om de snelste tijd neer te zetten – óf een battle. Kies je voor een battle, dan staan jij en de andere deelnemer die je opgeeft letterlijk tegenover elkaar in de strijd wie als eerst in het water valt.

Voorwaarden
We verwachten de deelnemers uiterlijk om 13:30 op de Markt. Er zijn EHBO’ers en reddingsbrigadiers aanwezig voor de veiligheid, maar meedoen is op eigen risico.
Van de deelnemers wordt verwacht dat zij een zwemdiploma hebben. Ook is het verplicht om schoenen te dragen.

Tip: Neem een lekkere warme handdoek en droge kleding mee.

Snelheidsprijs en originaliteitsprijs
De winnaar van het Havenspektakel is degene die het snelst aan de overkant komt.
We reiken ook een prijs uit aan degene die de meest originele (oranje) outfit draagt!

Vooraf aanmelden
Meld je uiterlijk op 26 april aan door een mail te sturen naar info@oranjevereniginggoedereede.nl of stuur een bericht naar onze Facebook- of Instagrampagina, onder vermelding van:

Voor-enachternaam
Leeftijd
Individuele deelname of battle (bij laatstgenoemde, tegen wie?)