Koningsdag 27 april

• 08.00 uur – De dag start met klokgelui en we vragen iedereen om de vlag uit te steken. Onder degenen die de vlag uitsteken, verloten we een leuke prijs.
  • 09.40 uur – Vanaf Verenigingsgebouw Oostdam lopen we samen met Koninklijke Fanfare Apollo richting de Markt.
  • 10.00 uur – De aubade vindt plaats op de Markt met Koninklijke Fanfare Apollo.
  • 11.00 uur  Oudhollandse kinderspelletjes! Voor de kleintjes zijn er ook speelblokken aanwezig.
  • 11.30 uur – Het klokkenspel wordt verzorgd door beiaardier Jan Bezuijen.
  • 12.00 uur  Eten & drinken: Bij Dick’s Taria, de loempiakraam en hotdogkraam kun je eten bestellen en natuurlijk zijn ook Stadscafé Goeree, De Gouden Leeuw en Gasterij ’t Sas aanwezig.
  • 13.30 uur – Koninklijke Fanfare Apollo verzorgt een muzikaal optreden op de muziektent.
  • 14.30 uur  Het Havenspektakel! Dit jaar gaan jong en oud de uitdaging aan om via een parcours de overkant van de haven te bereiken. Strijd jij individueel voor de snelste tijd, of ga je een battle aan? Bekijk hier het reglement en hoe je je kunt inschrijven.
  • 17.15 uur – De prijsuitreiking van het Havenspektakel.
  • 18.00 uur – De 7-koppige coverband The Willies treedt op. Deze Rock ‘n Roll en Blues-coverformatie trakteert ons op een muzikale act!
  • 20.30 uur – DJ Jan Looij sluit de avond feestelijk af.
  • 23.00 uur  Einde programma.

Bevrijdingsdag 5 mei

Op vrijdagavond 5 mei 2023 vieren we Bevrijdingsdag in Goedereede. En het belooft nu al een onvergetelijke avond te worden!

• 18.00 uur – DJ Marthijs draait vanaf 18:00 uur en hij weet het feest goed op gang te brengen! Natuurlijk zijn ook de welbekende eetgelegenheden al vanaf het begin van de avond op de Markt te vinden.
  • 19.30 uur – We hopen deze avond ook de 98-jarige Canadese oorlogsveteraan Roly Armitage te ontvangen. Hij heeft Goedereede al meerdere keren bezocht en maakt met zijn verhalen altijd diepe indruk. Ook onze burgemeester Ada Grootenboer-Dubbelman zal dan aanwezig zijn.
  • 20.00 uur – Om 20:00 uur verwelkomen we een ‘oude bekende’: Coverband De Bijtels! Zoals we eerder hebben ervaren, spelen zij met de grootste hits en leukste feestmuziek het dak van onze muziektent. Daar wil je bij zijn!
  • 23.00 uur Einde programma.

Let op: Het is op onze evenementen niet toegestaan om glaswerk te gebruiken en/of mee te nemen. De organisatie heeft het recht om het programma te wijzigen. Betreden is op eigen risico.

Kleedjesmarkt 13 mei

We organiseren een kleedjesmarkt op 13 mei van 09.00 tot 15.00 uur, waar iedereen zijn of haar spullen kan verkopen. Voor deelname aan de vrijmarkt geldt dat de verkoop van spullen enkel is toegestaan in de hiervoor aangegeven ruimtes van 3 bij 3 meter. Wij vragen een bijdrage van €5,00 per plaats.

Aanmelden
Vul het aanmeldformulier in of stuur een e-mail naar boekje@oranjevereniginggoedereede.nl onder vermelding van uw naam, telefoonnummer en aantal gewenste plaatsen. Het bedrag dient vooraf overgemaakt te worden op rekeningnummer: NL27 RABO 0361 3566 76 t.n.v. Oranjevereniging Goedereede, onder vermelding van uw naam en datum vrijmarkt. Lees hier het reglement.

Jaarmarkt en zomermarkt

Door een tegenvallend aantal aanmeldingen van marktkramen heeft Pajo Evenementen, de organisator van de Jaarmarkt (22 juli) en Zomermarkt (16 augustus) in Goedereede, helaas moeten besluiten om beide markten niet door te laten gaan. Dat vinden we natuurlijk erg jammer!