Koningsdag 27 april

• 08.00 uur: De dag start met klokgelui en we vragen iedereen om de vlag uit te steken. Onder degenen die de vlag uitsteken, verloten we een leuke prijs.
  • 09.45 uur: Vanaf Verenigingsgebouw Oostdam lopen we samen met Koninklijke Fanfare Apollo richting de Markt.
  • 10.00 uur: De aubade vindt plaats op de Markt met Koninklijke Fanfare Apollo. (Bij slecht weer is de aubade in de Oostdam).
  • 10.45 uur: Kinderspelletjes! Voor de kleintjes zijn er ook speelblokken aanwezig.
  • 11.30 uur: Het klokkenspel wordt verzorgd door beiaardier Jan Bezuijen.
  • 12.00 uur: Eten & drinken: Bij Dick’s Taria en de loempiakraam kun je eten bestellen en ook Stadscafé Goeree, De Gouden Leeuw en Gasterij ’t Sas zijn aanwezig.
  • 13.30 uur: Koninklijke Fanfare Apollo verzorgt een muzikaal optreden op de muziektent.
  • 14.30 uur: Het Havenspektakel van 2024 is … Step ‘m erin! Wie komt op een step als snelst over het parcours om de bel te luiden? Spanning en sensatie gegarandeerd!
  • 16.30 uur: De prijsuitreiking van het Havenspektakel.
  • 16.45 uur: Start van een gezellige muzikale avond met de Vromme Blaezers en DJ Jan Looij!
  • 20.00 uur: Van goud naar fout, van 80s tot vandaag, van rocken tot hakken … Coverband Cover The Cage zorgt voor een avond vol hits!
  • 23.00 uur: Einde programma.

Let op: Het is op onze evenementen niet toegestaan om glaswerk te gebruiken en/of mee te nemen. De organisatie heeft het recht om het programma te wijzigen. Meedoen is op eigen risico. Bekijk ons volledige reglement op www.ovgoeree.nl.

Step jij hem erin?
‘Te land, ter zee en in de lucht’ komt terug! Deze zomer is dit oer-Hollandse programma weer op tv … maar het spektakel is veel eerder al te zien in Goeree! 😉

Op Koningsdag 2024 organiseren we namelijk Step ‘m erin als Havenspektakel. Op een step of op een fiets gaan de deelnemers de strijd met elkaar aan om zo snel mogelijk de bel te luiden. Wie heeft de snelste tijd?

Voorwaarden
We verwachten de deelnemers uiterlijk om 13:30 op de Markt. Er zijn EHBO’ers aanwezig voor de veiligheid, maar meedoen is op eigen risico. Van de deelnemers wordt verwacht dat zij een zwemdiploma hebben.

Tip: Neem een lekkere warme handdoek en droge kleding mee.

Snelheidsprijs en originaliteitsprijs
De winnaar van het Havenspektakel is degene die het snelst de bel luidt. We reiken ook een prijs uit aan degene die de meest originele (oranje) outfit draagt!

Vooraf aanmelden
Meld je uiterlijk op 26 april aan door een mail te sturen naar info@oranjevereniginggoedereede.nl of stuur een bericht naar onze Facebook- of Instagrampagina, onder vermelding van: voor- en achternaam en je leeftijd. Ter plekke aanmelden kan ook, maar vol=vol!

We organiseren een kleedjesmarkt op 13 mei van 09.00 tot 15.00 uur, waar iedereen zijn of haar spullen kan verkopen. Voor deelname aan de vrijmarkt geldt dat de verkoop van spullen enkel is toegestaan in de hiervoor aangegeven ruimtes van 3 bij 3 meter. Wij vragen een bijdrage van €5,00 per plaats.

Vrijmarkt 11 mei 2024

We organiseren een kleedjesmarkt op 11 mei 2024 van 09.00 tot 15.00 uur, waar iedereen zijn of haar spullen kan verkopen.

Deelnemen

Lees hier het reglement

Aanmelden
Vul het aanmeldformulier in of stuur een e-mail naar boekje@oranjevereniginggoedereede.nl onder vermelding van uw naam, telefoonnummer en aantal gewenste plaatsen.

Het bedrag dient vooraf overgemaakt te worden op rekeningnummer: NL27 RABO 0361 3566 76 t.n.v. Oranjevereniging Goedereede, onder vermelding van uw naam en datum vrijmarkt.